הרוזן ממונטה כרוסטו

אחת היצירות המפורסמות ביותר שכתב אלכסנדר דיומא האב, היא – הרוזן ממנוטה כריסטו, ספר זה נחשב על ידי רבים לטוב שבספריו. הספר יצא לאור כסדרה של כ-18 חלקים.

עלילת הספר עובדה לסרטים, הצגות, סדרות טלוויזיה.

תקציר העלילה:

עלילת הספר מתרחשת בעיקרה בצרפת ובאיטליה בשנים 1814-1838, על רקע סוף תקופתו של נפוליאון בונפרטה. הספר עוסק בנושאים של צדק, נקמה וגמול.

הספר מגולל את סיפורו של אדמונד דנטס, שבהיותו מלח צעיר, אידאליסט ומבטיח, הופלל בקשר פוליטי על ידי מספר אנשים, ביניהם אוהב אשתו לעתיד, מתחרה על תפקידו בספינה ואיש החומד את רכושו ונשלח לכלא של מצודת איף לשארית חייו. בכלא פוגש דנטס אסיר נוסף, אשר היה איש דת לפני מאסרו, שהופך לידידו ולמורהו. בעזרת אב המנזר הכלוא מצליח דנטס לרכוש השכלה, וגינוני כבוד וגם מגלה מדוע נזרק לכלא. לאחר שנים רבות בכלא מת ידידו לאחר שהוא מגלה לדנטס את מיקומו של אוצר אדיר, ודנטס מצליח להימלט מהכלא על ידי החלפת מקומו עם מקום גופת חברו המת.

אנו פוגשים שנית את דנטס לאחר מכן, כעת תחת הכינוי "הרוזן ממונטה כריסטו", על שם האי שבו הוחבא האוצר. מהאידאליסט הצעיר שהיה, הפך דנטס לאדם תקיף, חסר מעצורים, שרואה עצמו כשופט עליון, ומציב לעצמו כמטרה עליונה לגמול לידידיו ולאלו שעזרו לו, ולנקום באלו שפגעו בו. לכל אחד מאויביו הוא פורש רשת בצורה איטית ומחוכמת, כך שאותם אנשים יענשו לא בשל הפשע שביצעו נגד דנטס, אלא בגלל חטאים אחרים שבקופת השרצים שלהם.

אלא שהעניינים הולכים ומסתבכים מאחר שקיימים קשרים בין המשפחות שהוא רוצה בטובתן, לאלו שהוא רוצה להרוס. דנטס נאלץ להתמודד עם השלכות שלהן לא ציפה של מעשיו, ולהכיר בכך שעבר גבול שאין לעבור. לבסוף הוא עוצר את נקמתו לפני שהוגשמה במלואה, ומנסה לקשור את הקצוות בצורה שתיטיב ביותר עם ידידיו.

(מתוך אתר ויקיפדיה)

images

כתיבת תגובה